رییس کل سازمان نظام پزشکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری درخواست کرد که برنامه مشخص، دقیق، به هنگام، متقن، عملیاتی و قابل ارزیابی خود را در حوزه سلامت اعلام کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اولویت‌های حوزه سلامت که هر یک از شش کاندیدای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری باید جزو برنامه‌های خود قرار داشته باشند، گفت: جای بحث "سلامت" و "تامین اجتماعی " در مناظره اخیر (روز جمعه گذشته) کاندیداها به شدت خالی بود؛ این درحالیست که این حوزه یکی از فصول مهم اجتماعی و موثر در حوزه شهروندی به شمار می‌رود و حوزه سلامت یکی از مسائل مورد انتفاع در حوزه اجرایی و تقنینی کشور است و نسبت به سال‌های قبل جزو بحث‌های مهم و تاثیرگذار در پیشرفت و تعالی کشورها محسوب می‌شود.  
وی ادامه داد: امیدواریم سازمان صداوسیما به این حوزه به صورت ویژه‌ای بپردازد و در عین حال در برنامه کاندیداها مورد توجه واقع شود؛ به طوری که در دو دوره اخیر ریاست جمهوری آمریکا نیز بحث سلامت یکی از موارد کلیدی و پرچالش‌ مباحث انتخاباتی بود. از طرفی هم باتوجه به اینکه کشور در دهه عدالت و پیشرفت قرار گرفته‌ است،‌ بحث سلامت بر برنامه‌های اجرایی دولت‌هایی که در این دهه مستقر می‌شوند، محاط خواهد بود. بنابراین امیدواریم برنامه‌ریزان انتخاباتی و کاندیداها در روزهای آینده برنامه مشخص، دقیق، به هنگام، متقن، عملیاتی و قابل ارزیابی خود را در حوزه سلامت اعلام کنند.

زالی، "سلامت" را یکی از موضوعات مهم اجتماعی و تاثیرگذار بر زندگی مردم خواند و افزود: توسعه پایدار تا قبل از هزاره سوم عمدتا مربوط به مباحث زیست محیطی بود، اما امروز علاوه بر آن، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و سلامت هم به این مولفه‌ها اضافه شده‌اند. این موضوع باید به صورت روشن و مشخص در حوزه برنامه‌ریزی کاندیداها که توسعه پایدار را به عنوان محور اساسی برنامه‌های خود مطرح می‌کنند، وجود داشته باشد. بخش عمده‌ای از این مباحث به تعمیق، ترویج و تعالی حوزه سلامت بازمی‌گردد؛ به خصوص اینکه تعریف امروز حوزه سلامت کاملا متفاوت است و ابعاد اجتماعی و معنوی و روانی نیز در آن مورد توجه قرار گرفته است.
1.  برنامه‌ریزی حوزه سلامت با توجه به عوامل اجتماعی موثر بر آن انجام شود.
2.  نشاط اجتماعی مورد توجه باشد.
3.  کاندیداها برنامه خود را با اسناد بالادستی منطبق کنند.
4.  "سلامت" بحث چالشی آینده کشور است.
5.  حوزه سلامت از عدم پایداری منابع رنج می‌برد.